І все буде добре, або Як встановити шлагбаум самостійно
- Ще раз спочатку – як не витратитися даремно
- Чому Made in Italy краще?
- Підготовчий етап монтажних робіт
- Основний монтажний етап
- Завершальний етап і післямонтажне обслуговування
«Хто зрозумів життя – той не поспішає», – примовляють досвідчені люди. Варто в них повчитися, коли взявся майструвати щось своїми руками. Встановлення шлагбаума вимагає обдуманого й ретельного підходу, тоді пристрій буде працювати чітко й нікуди не подінеться зі свого поста, як той британський гвардієць у ведмежій шапці.
Я займаюся послугами монтажу в’їзних конструкцій із 2006 року. Поставити автоматичний шлагбаум своїми руками зможе людина, яка впевнено орудує викруткою та дрилем і тримає перед очима інструкцію виробника (в ній багато корисного). У документах, що йдуть із покупкою, можна знайти схеми, поетапний опис, вимоги щодо безпеки під час монтажу.
Встановлення шлагбаумів починається з підготовки фундаменту (бетонної основи), це займає від 2 до 6 днів, поки все висохне й затвердіє. На решту піде півдня. Якщо ви впевнені, що зможете поставити шлагбаум самостійно, – тоді за справу. Що приємно, при самостійному монтажі автоматичного шлагбаума гарантія від виробника зберігається.
Ще раз спочатку – як не витратитися даремно
Чому я рекомендую автоматичний, а не механічний шлагбаум? Тому що механіка – це кам’яний вік, автоматика ж гарантує безпеку автомобіля, що проїжджає, оскільки пристрій шлагбаума обладнується датчиками руху. Підвищено й комфорт – придумані кнопки та пульт для шлагбаума. Додаткові плюси полягають у тому, що можна підібрати модель під будь-які погодні умови, налагоджене обслуговування, дається гарантія від фірми-виробника.
В умовах нашого клімату, коли взимку температура опускається до -20 °C, я раджу ставити шлагбауми з електромеханічним приводом. Чому? Гідропривод актуальний у теплу пору, але в морози його мастило загусає — пристрій функціонувати не буде. За час роботи я чув скарги, що влітку гідравліка не витримує перегрів. У моїй статті «Вибір шлагбаумів» я описав усі ці моменти.
Чому Made in Italy краще?
Перегрів – вічний супутник слабких шлагбаумів, які встановлені на інтенсивну смугу пропускання. Заощадите й купите пристрій від фірми-одноденки або недорогого «китайця» без гарантії – доведеться проходити друге коло й заново купувати пристрій на пропускний пункт.
На ринку шлагбаумів лідирують «італійці» CAME і NICE. У останніх частина виробництва знаходиться в Китаї. За цією двійкою йде російський виробник Doorhan і посередній китайський GANT.
Але якщо ми говоримо про найбільш симпатичні моделі, щоб монтувати шлагбаум своїми руками, то я вважаю за краще працювати з брендом CAME. Серед «італійців» не найдешевший, але довів свою надійність і зносостійкість, до того ж у мене не виникало проблем із пошуком запасних деталей. Придивитися раджу до модельного ряду GARD. Детальний огляд виробників пропоную прочитати в статті «Вибір шлагбаумів».
Підготовчий етап монтажних робіт
Вивчаємо місце монтажу й приблизно вираховуємо, де будуть знаходитися елементи шлагбаума. Бажано встановлювати так, щоб у результаті дверцята тумби були повернуті до території, що охороняється. Перевіряємо місце монтажу на відсутність кабелів, проводів від комунікацій, щоб жодні дерева й карнизи не заважали підняттю стріли.
Займаємося підготовкою самого фундаменту. Просто асфальт не підходить – він занадто м’який, потрібна забетонована основа. Яму для фундаменту рийте на глибину, на якій ґрунт не промерзає. Якщо в місцевості, де монтується пристрій шлагбаума, бувають морози, то яма для фундаменту риється конусоподібно донизу. Це необхідно для того, щоб під впливом морозу нічого не перекосилося.
Перед заливанням бетону прокладіть кабель у гофрованому шлангу в яму фундаменту. Також потрібно закласти трубу або кабель у трубі від фундаменту на іншу сторону дороги для підключення фотоелементів. Переконайтеся, що на цьому етапі вся проводка знеструмлена.
Закріпіть чотири анкерні пластини на монтажній основі, яка встановлюється та вирівнюється під час заливання бетону. Стежте, щоб проводка виходила строго в центрі монтажної основи. Через 2–6 днів бетон застигне, а ми продовжимо монтаж.
Основний монтажний етап
Монтуємо тумбу (опори) шлагбаума. Дістаємо з коробки шлагбаум і ставимо його на забетоновану монтажну основу. Всередину заводимо всі кабелі. Про всяк випадок перевіряємо площини будівельним рівнем, за необхідності виправляємо. Надійно прикручуємо тумбу за допомогою набору кріплення, який запропонував нам виробник.
Визначаємо необхідну довжину стріли, якщо потрібно – вкорочуємо (у висячому положенні це робити складно). Закріплюємо елемент у вертикальному положенні між кріпильними пластинами шлагбаума. Важливий момент – не виконуйте монтаж (і демонтаж) стріли в горизонтальному положенні. У вертикальному положенні її пружини знаходяться в стисненому стані.
Пристрій шлагбаума буде нормально працювати після балансування стріли. Наше завдання – домогтися, щоб стріла в розблокованому положенні знаходилася під кутом 45 градусів, при цьому вона не повинна падати або підніматися. Якщо виникла необхідність регулювання, беремо два ключі на 14, якщо стріла піднімається – послаблюємо пружини, опускається – підтягуємо. Тумба закривається кришкою за допомогою «секретних» гвинтів.
Завершальний етап і післямонтажне обслуговування
Регулюємо кінцеве положення стріли, якщо вона може впертися в карниз або гілку дерева. Електричне підключення – до блока управління під’єднується електричне живлення (проводка знеструмлена!), одна або декілька пар фотоелементів безпеки, сигнальна лампа. Налаштовуємо кнопки й пульт для шлагбаума.
Перевірте систему, як функціонує стріла (цикли підйому-опускання), правильність балансування в розблокованому стані. Переконайтеся, що всі кріплення надійні, а фотоелементи працюють як належить.
Ми завершили монтаж і поставили шлагбаум своїми руками. Усі елементи (кабелі, пружини, арматуру) бажано оглядати на предмет зносу, порушення рівноваги або пошкодження раз на рік, деякі виробники рекомендують перевірку після 50 тисяч циклів роботи.
«Потрібно порадитися? Телефонуємо майстру»